måndag 14 januari 2008

V75 Jägersro

Travet i lördags var den höjdpunkt under veckan som jag hade stora förväntningar på, lämnade in system strax före två och var ganska nöjd med det efter flera timmars granskning av lopp under veckan framför datorn i atg´s lopparkiv, trodde då mycket på 10 EARL TILLY som spik i 1á avd- men bet mig i tungan då andra hästen 6 LOVEBITE gick och vann efter ett fin genomfört lopp av kusken, men vad gjorde då "Svanen" med favoriten? Gick då alldeles för sent och väl utanför ledaren satte han ingen press utan satt bara kvar och när upploppet kom så åkte Lovebite bara ifrån och det såg ut som om "Svanen" var nöjd med andrapriset och sparade Early Tilly för bättre pengar nu till helgen inför V75 Mästaren på Åby med 200 tusingar i 1á pris? Blev då spelarna som spikade Early Tilly blåsta? (Skriv gärna en kommetar du som känner så.) 2á avd. blev det en skräll som vann 7 SMASHING DAME har i sitt liv varit som bäst tvåa på v75 och var då en jätteskräll med över 35 i odds. Dom mest betrodda hästarna var helt ur slag denna dag på Jägersro och till slut så var det endast 11 system kvar som vann ca.4 mille var och vi andra fick vackert och snopna se oss förlora insatsen igen. Håller med Johan Edlund i hans krönika ”Maken till sömnpiller har jag aldrig upplevt” för det var då verkligen ingen höjdare, hoppas bara att det lossnar för de fina kusar som selas ut till Åby 19/1 och att våra spikar vinner, för det är ju förutsättningen för att lyckas med att ta sjuan. Vilka spikar som det blir då får vi se senare i veckan.
Först tar vi V64 på onsdag där jag tror på 5 BLUE CANYON som säker då kusen har fin form och 4 HAMRAS KAVAT som luringen med fart och form för dagen då jag kör med två spikar. I övrigt så garderar vi på.

Ha en fortsatt fin dag! Vid pennan Webmaster
Januari tips: | Bli kund hos ATG, få gratis HarryBoy!
| Bläckpatroner kommer enkelt hem till mig härifrån!
| Här köper jag kontaktlinserna på enklaste sättet!

Inga kommentarer: